fbpx

Voedingsschema aankomen

Als je op zoek bent naar een gemakkelijke manier om aan te komen is een voedingsschema het perfecte middel. Het grootste voordeel van een persoonlijk voedingsschema is dat deze de tijdrovende taak van calorieën tellen uit handen neemt. Door jouw eigen schema te volgen weet je zeker dat je elke dag de juiste voeding binnenkrijgt. Zo kun je met een voedingsschema aankomen. 

Persoonlijk weekschema
Bereken wat jouw lichaam nodig heeft en ontvang een persoonlijk weekschema op maat om je te helpen.
Maak je schema

 

Hoe kun je met een eetschema aankomen?

Het veranderen van jouw gewicht heeft alles te maken met het aantal calorieën dat je binnenkrijgt. Hoewel er in de details wat meer haken en ogen aanzitten is het eigenlijk heel simpel.

 

Dagelijks verbrand jouw lichaam een bepaald aantal calorieën. Dit gebeurt standaard in rusttoestand, maar ook voornamelijk bij lichamelijke beweging zoals sporten of fietsen. Op basis van verschillende persoonlijke eigenschappen zoals lengte en gewicht is te berekenen wat jouw dagelijkse caloriebehoefte is. Wanneer je verbrande aantal calorieën op een dag exact gelijk is aan de calorieën die je binnenkrijgt, behoud je je gewicht. 

 

Waarschijnlijk kun je nu al raden wat er moet gebeuren om aan te komen. Juist, je zult dagelijks meer calorieën moeten binnenkrijgen dan dat je verbrand. Door het doorlopen van onze online calculator berekenen wij je normale caloriebehoefte. Vervolgens wordt hier 20 tot 30 procent bij opgeteld om uit te komen op een caloriebehoefte waarmee je meer binnenkrijgt dan verbrand. Op deze manier kun jij met een eetschema aankomen. 

 

Op een gezonde manier met een voedingsschema aankomen

Hoewel je er voor zou kunnen kiezen om elke dag patat en chocola te eten, is dit niet de juiste manier om gezond aan te komen. Wanneer je besluit om aan te komen is het belangrijk dat je het gewicht niet te snel ontwikkeld. Net als te snel afvallen, is het te snel opbouwen van gewicht niet goed voor je. Het is hierom belangrijk om je streefgewicht geleidelijk te bereiken. De voedingsschema’s van Voeda bieden een verantwoorde manier van aankomen waarbij gericht wordt op het aankomen van zo’n 0,5 tot 0,75 per week. 

 

Het berekenen van je caloriebehoefte voor aankomen

Voordat een voedingsschema kan worden samengesteld is het belangrijk te bepalen wat jouw dagelijkse caloriebehoefte is. Op basis van dit getal kan vervolgens worden bepaald hoeveel extra calorieën je zal moeten eten om op een verantwoorde en gezonde manier aan te komen. Middels onze online calculator bereken je binnen vier eenvoudige stappen hoeveel calorieën jij dient binnen te krijgen. Vervolgens koppelen we aan jouw uitslag een eigen weekschema met gezond eten om aan te komen.

 

Aankomen met een voedingsschema voor mannen

Het aankomen van gewicht werkt voor mannen en vrouwen praktisch hetzelfde. Zo gaat het er voor beide om dat er gedurende de dagen meer calorieën worden gegeten dan verbrand. Er is echter wel een verschil tussen het mannelijk en vrouwelijk lichaam dat moet worden meegenomen in het opstellen van een persoonlijk weekschema. 

 

Het belangrijkste verschil is dat de man gemiddeld 2500 calorieën nodig heeft per dag (t.o.v. 2000 calorieën voor vrouwen). Hoewel dit getal een goede maatstaaf is, kan het ver naast het aantal calorieën liggen dat jij daadwerkelijk nodig hebt. Het aantal benodigde calorieën verschilt namelijk van persoon tot persoon. Om een goede berekening van jouw echte benodigde aantal calorieën te krijgen moeten gegevens als lengte, gewicht en leeftijd worden meegenomen. 

De online calculator van Voeda maakt het mogelijk om binnen vier simpele stappen jouw calorie behoefte te berekenen. Hierbij krijg je direct te zien hoeveel calorieën je nodig hebt om als man aan te komen

Aankomen met een voedingsschema voor vrouwen

Net als voor mannen, is er een specifieke berekening nodig voor het berekenen van het benodigde aantal calorieën voor vrouwen. Het gemiddelde dagelijkse calorieën dat als maatstaaf voor de vrouw wordt gehanteerd is 2000 calorieën. Echter, is ook hier het geval dat niet elke vrouw hetzelfde is. Zo verschilt het dagelijks caloriebehoefte sterk op basis van lengte, leeftijd en gewicht. Door het berekenen van jouw persoonlijk behoefte, tellen we hier 20 tot 30 procent bij op. Op deze manier eet je meer calorieën dan dat je verbrand en zul je geleidelijk aankomen.

Persoonlijk weekschema
Bereken wat jouw lichaam nodig heeft en ontvang een persoonlijk weekschema op maat om je te helpen.
Maak je schema