fbpx

Voedingsschema aankomen vrouw

Een voedingsschema aankomen vrouw maakt het mogelijk om op een gemakkelijke en laagdrempelige manier aan te komen. Middels het doorlopen van onze online calculator bereken je binnen een ogenblik jouw benodigde dagelijkse behoefte. Wij koppelen hier vervolgens een persoonlijk voedingsschema aan waarmee jij zonder zorgen kan toewerken naar jouw ideale gewicht. 

Persoonlijk weekschema
Bereken wat jouw lichaam nodig heeft en ontvang een persoonlijk weekschema op maat om je te helpen.
Maak je schema

 

Aankomen met een voedingsschema

Ben je op zoek naar een manier om op een gezonde manier aan te komen? Een voedingsschema biedt jouw een gemakkelijke en laagdrempelige manier om wat extra kilo’s aan je gewicht toe te voegen. Of het nu is om op een gezond gewicht te komen, of om meer spiermassa te kunnen kweken. Een voedingsschema voor aankomen ondersteunt je in jouw lichamelijke doel. 

Jouw dagelijkse calorieën

Elk lichaam is anders. En om deze reden heeft ook elk lichaam een andere hoeveelheid aan brandstof nodig om gedurende de dag naar behoren te functioneren. De maatstaaf voor een dagelijkse caloriebehoefte voor vrouwen is gemiddeld 2000 calorieën. Hoewel dit aantal een goede richtlijn geeft, kan deze wel afwijken van wat jouw lichaam exact nodig heeft om als vrouw aan te komen. 

 

Het aantal calorieën dat jij per dag nodig hebt hangt namelijk sterk af van je lengte, je leeftijd, je gewicht en hoeveel je beweegt. Dagelijks verbrand het lichaam in rust en in beweging een bepaald aantal calorieën. Wanneer we proberen aan te komen is het nodig om meer calorieën binnen te krijgen dan dat er verbrand worden. Op deze manier zorgen we ervoor dat het lichaam de ‘overtollige’ voedingsstoffen opslaat voor later gebruik. Het opslaan van deze voedingsstoffen in vet, zorgt ervoor dat we in gewicht omhoog gaan.

Het creëren van meer spiermassa

Naast dat het lichaam overtollige voedingsstoffen opslaat in de vorm van vet, kunnen we ook gewicht toevoegen door het ontwikkelen van meer spiermassa. Spier weegt gemiddeld genomen is weegt dezelfde massa aan spier 5 keer zo veel als vet. Naast dat beweging en stimulans van de spieren belangrijk is voor de groei en ontwikkeling, is het ook belangrijk voldoende eiwitten binnen te krijgen. Eiwitten ondersteunen naast het herstel van de spieren tevens de groei. 

Jouw eigen voedingsschema aankomen vrouw

Aankomen met jouw eigen voedingsschema biedt een tal van voordelen. Het belangrijkste voordeel van een voedingsschema is dat je je niet druk hoeft te maken over het aantal calorieën dat je binnenkrijgt. Doordat onze online calculator exact de juiste waardes voor jouw berekend en deze doorvertaald in het schema, hoef jij dit simpelweg te volgen. Op deze manier eet jij zonder zorgen, terwijl je toewerkt naar jouw lichamelijke doel met een voedingsschema aankomen vrouw.

 

 

Voedingsschema aankomen vrouw

Bijhouden van je gewicht en BMI

Zowel bij afvallen en aankomen is het belangrijk goed bij te houden hoe je lichaam veranderd. Een voedingsschema is namelijk altijd opgesteld op basis van jouw huidige lichamelijke staat. Op het moment dat je zwaarder begint te worden, zal jouw lichaam een andere caloriebehoefte nodig hebben.

 

Om deze reden is het verstandig om voordat je begint met het eten volgens een eetschema je gewicht in kaart te brengen. Hiernaast kan het zeer behulpzaam zijn om je BMI (Body Mass Index) te berekenen. Deze index geeft inzicht in de verdeling tussen spier en vet in je lichaam. Met het BMI kun je over tijd gemakkelijk bijhouden aan welk van de twee (spier of vet) jouw gewichtstoename te danken is. 

Berekenen van jouw dagelijkse calorieën

Om een voedingsschema te laten slagen is het belangrijk dat deze volledig is afgestemd op de gebruiker. Middels onze online calculator bereken je in minder dan een minuut jouw dagelijkse caloriebehoefte. Op basis van jouw uitkomst stellen wij vervolgens een persoonlijk voedingsschema samen. Het schema is zo opgesteld om precies aan te sluiten bij wat jouw lichaam nodig heeft. Van de maaltijden tot de individuele ingrediënten. Zo kun je gezond aankomen vrouw.